parallax background

Edukacja


Naszym celem jest kompleksowa edukacja i przeciwdziałanie zjawisku przemocy psychicznej,
a także minimalizowanie jej konsekwencji.
Angażujemy się w działania jako strona społeczna.
Łączymy psychologię z elementami prawa.

Obszary naszych działań

Czym jest przemoc psychiczna, skoro jej nie widać?
Z przykrością stwierdzamy, że wielokrotnie spotkaliśmy się z niekompetencją „specjalistów” w zakresie wiedzy na temat przemocy psychicznej. Osoby, które mogłyby z korzyścią dla dobra dziecka, zainterweniować i wpłynąć na sytuację, same dają wmanewrować się w manipulacje. Zależy nam na wsparciu dzieci, które są wychowywane przez toksycznych rodziców. Brakuje im wiedzy lub chęci do zaangażowania się. Chcemy skutecznie wpłynąć za zwiększenie tej świadomości.

Programy naszych szkoleń obejmują kluczowe zagadnienia z zakresu psychologii oraz prawa:

  • Skuteczna interwencja podczas podejrzenia stosowania przemocy domowej
  • Skutki stosowania przemocy fizycznej, psychicznej, seksualnej, zaniedbania emocjonalnego wobec członka/ów rodziny
  • Najnowsze badania, dane i statystyki na temat przemocy domowej
  • Stereotypy i schematy myślenia w kontekście agresora i ofiary
  • Efektywna komunikacja
  • Aktywne słuchanie, umiejętność zadawania pytań

  • liberos amicus curiae

    Ochrona przed manipulacją:

  • Poznanie różnych technik manipulacji, które stosują osoby znęcające się psychicznie
  • Poznanie sposobów na ich zauważenie
  • Zrozumienie celu manipulacji
  • Narzędzia, dzięki którym ochronimy siebie i swoich bliskich

  • Przemoc psychiczna:
  • Czym jest, jak się objawia
  • Jak zauważyć skoro „jej nie widać”
  • Co chce uzyskać osoba znęcająca się
  • Skutki trwania w relacji z taką osobą
  • Prawo na temat przemocy

  • Osoby stosujące przemoc domową:
  • Zaburzenia psychiczne, na jakie cierpią lub mogą cierpieć
  • Jakie zagrożenia stanowią dla siebie
  • Jakie zagrożenia stanowią dla otoczenia
  • Przyczyny zaburzeń osobowości
  • Jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i zdrowie psychiczne
  • Działania prawne, jakie należy podjąć
  • Zaniedbanie fizyczne i emocjonalne:

  • Detale, które pozwalają zauważyć problem
  • Stereotypy i schematy myślenia w kontekście zaniedbanych dzieci

  • 
Toksyczne relacje:
  • Przyczyny
  • Osobowości ludzi, którzy „wchodzą” w relacje z agresorami

  • 

Inteligencja emocjonalna:
  • Umiejętność nazywania emocji, rozumienia tego, co czujemy
  • Empatia
  • Przekonania a emocje

  • Trening umiejętności interpersonalnych, społecznych:
  • Asertywność
  • Efektywna komunikacja
  • Aktywne słuchanie
  • Umiejętność zadawania pytań
  • Empatia
  • Inteligencja emocjonalna